W temacie
  • Wybór firmy transportowej do przeprowadzki firm
    Jeśli musimy przeprowadzić się do nowego lokalu firmowego, czy do nowej siedziby czeka nas przeprowadzka. Przy przeprowadzkach musimy się liczyć przede wszystkim z koniecznością odpowiedniego przygotowania się do transportowania firmowych …
  • Transport wczoraj i dziś
    Transport miał swoje początki już w starożytności, a nawet istniał od dawien dawna w latach przed naszą erą tylko, że inaczej był postrzegany. Transport wczoraj i dziś bardzo się różni. …
Październik 2018
P W Ś C P S N
« sty    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Najnowsze komentarze
    Strony

    Filtr powietrza powinien zadbać o to, by do silnika nie dostawał się żaden, najmniejszy nawet brud, on bowiem działa niezwykle agresywnie na wnętrze silnika w naszym motocyklu. Poza tym jest to swoisty układ oddechowy naszego motocykla. Przykładowo – kiedy człowiek na katar, funkcjonuje mu się znacznie trudniej. Z motocyklami sytuacja przedstawia się bardzo podobnie. Ma to szczególne swoje zastosowanie w przypadku silników dwusuwowych, tam bowiem stan filtra powietrza jest wprost proporcjonalny do mocy silnika oraz zużycia paliwa. Zacznijmy od stwierdzenia, że silnik nie służy generalnie do hamowania, gdyż od tego są w naszym pojeździe hamulce. Silnik jednak można skutecznie wykorzystać chociażby do redukcji prędkości. Gdy widzimy z daleka czerwone światło, zamiast przyspieszać, a później gwałtownie wciskać hamulec, zdecydowanie lepiej jest dotoczyć się spokojnie do sygnalizacji na odpuszczonym już gazie. Osiągnięcie określonej prędkości wymaga energii, która pochodzi wyłącznie z paliwa w naszym motocyklu. Nagłe, bezsensowne hamowania tą energię zupełnie niepotrzebnie marnują. Zysk na czasie jest zerowy, strata w postaci niepotrzebnie spalonego paliwa bardzo zauważalna. Ciągłe zmiany prędkości, naprzemienne hamowanie oraz zaraz potem przyspieszanie, w znaczy sposób zwiększają.

    Comments are closed.