W temacie
  • Jak dobrać lampę do samochodu?
    W samochodzie, co jakiś czas musimy wymieniać takie części, które się zużytkowały lub uległy awarii. Do takich części możemy zaliczyć szyby, które bardzo często ulegają uszkodzeniu pod wpływem działania warunków …
  • Najwyższa jakość usług
    Tym przede wszystkim powinny odznaczać się firmy świadczące usługi transportowe. Dzięki temu korzystanie z nich wiązało się będzie z dużym stopniem komfortu. Na pewno każdy będzie mógł być w pełni …
Grudzień 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Najnowsze komentarze
    Strony

    Filtr powietrza powinien zadbać o to, by do silnika nie dostawał się żaden, najmniejszy nawet brud, on bowiem działa niezwykle agresywnie na wnętrze silnika w naszym motocyklu. Poza tym jest to swoisty układ oddechowy naszego motocykla. Przykładowo – kiedy człowiek na katar, funkcjonuje mu się znacznie trudniej. Z motocyklami sytuacja przedstawia się bardzo podobnie. Ma to szczególne swoje zastosowanie w przypadku silników dwusuwowych, tam bowiem stan filtra powietrza jest wprost proporcjonalny do mocy silnika oraz zużycia paliwa. Zacznijmy od stwierdzenia, że silnik nie służy generalnie do hamowania, gdyż od tego są w naszym pojeździe hamulce. Silnik jednak można skutecznie wykorzystać chociażby do redukcji prędkości. Gdy widzimy z daleka czerwone światło, zamiast przyspieszać, a później gwałtownie wciskać hamulec, zdecydowanie lepiej jest dotoczyć się spokojnie do sygnalizacji na odpuszczonym już gazie. Osiągnięcie określonej prędkości wymaga energii, która pochodzi wyłącznie z paliwa w naszym motocyklu. Nagłe, bezsensowne hamowania tą energię zupełnie niepotrzebnie marnują. Zysk na czasie jest zerowy, strata w postaci niepotrzebnie spalonego paliwa bardzo zauważalna. Ciągłe zmiany prędkości, naprzemienne hamowanie oraz zaraz potem przyspieszanie, w znaczy sposób zwiększają.

    Comments are closed.