W temacie
  • Wizytówka mechanika samochodowego
    Wizytówka mechanika samochodowego. Kierowcy korzystający z usług warsztatu samochodowego, wiedzą że, wizytówka mechanika samochodowego to sprawne auto po naprawie bez konieczności przyjeżdżania na reklamację, bo wciąż jeszcze coś stuka lub …
  • Wpływ recesji na motoryzację
    W ostatnim czasie widać wyraźnie, że firmy motoryzacyjne przeżywały spore załamanie wynikające z recesji na wszystkich rynkach. Wzrost bezrobocia w niemal każdym kraju kapitalistycznym w ostatnich latach, rosnące problemy podatkowe …
Sierpień 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Najnowsze komentarze
    Strony

    Filtr powietrza powinien zadbać o to, by do silnika nie dostawał się żaden, najmniejszy nawet brud, on bowiem działa niezwykle agresywnie na wnętrze silnika w naszym motocyklu. Poza tym jest to swoisty układ oddechowy naszego motocykla. Przykładowo – kiedy człowiek na katar, funkcjonuje mu się znacznie trudniej. Z motocyklami sytuacja przedstawia się bardzo podobnie. Ma to szczególne swoje zastosowanie w przypadku silników dwusuwowych, tam bowiem stan filtra powietrza jest wprost proporcjonalny do mocy silnika oraz zużycia paliwa. Zacznijmy od stwierdzenia, że silnik nie służy generalnie do hamowania, gdyż od tego są w naszym pojeździe hamulce. Silnik jednak można skutecznie wykorzystać chociażby do redukcji prędkości. Gdy widzimy z daleka czerwone światło, zamiast przyspieszać, a później gwałtownie wciskać hamulec, zdecydowanie lepiej jest dotoczyć się spokojnie do sygnalizacji na odpuszczonym już gazie. Osiągnięcie określonej prędkości wymaga energii, która pochodzi wyłącznie z paliwa w naszym motocyklu. Nagłe, bezsensowne hamowania tą energię zupełnie niepotrzebnie marnują. Zysk na czasie jest zerowy, strata w postaci niepotrzebnie spalonego paliwa bardzo zauważalna. Ciągłe zmiany prędkości, naprzemienne hamowanie oraz zaraz potem przyspieszanie, w znaczy sposób zwiększają.

    Comments are closed.