W temacie
  • Rozbudowa lotnisk
    To jak bardzo istotny jest transport lotniczy dla rozwoju kraju wiedzą wszyscy Ci, którzy samolotami latają. Jak wiele spraw można załatwić dzięki lataniu samolotem powie nam każdy, kto z samolotu …
  • Nowe, czy używane części zamienne
    Gdy posiadamy już samochód bardzo często musimy liczyć się z wysokimi kosztami użytkowania jakie będziemy regularnie musieli wydawać na korzystanie z samochodu. Koszty utrzymania to między innymi ubezpieczenie pojazdu, ale …
Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Najnowsze komentarze
    Strony

    Filtr powietrza powinien zadbać o to, by do silnika nie dostawał się żaden, najmniejszy nawet brud, on bowiem działa niezwykle agresywnie na wnętrze silnika w naszym motocyklu. Poza tym jest to swoisty układ oddechowy naszego motocykla. Przykładowo – kiedy człowiek na katar, funkcjonuje mu się znacznie trudniej. Z motocyklami sytuacja przedstawia się bardzo podobnie. Ma to szczególne swoje zastosowanie w przypadku silników dwusuwowych, tam bowiem stan filtra powietrza jest wprost proporcjonalny do mocy silnika oraz zużycia paliwa. Zacznijmy od stwierdzenia, że silnik nie służy generalnie do hamowania, gdyż od tego są w naszym pojeździe hamulce. Silnik jednak można skutecznie wykorzystać chociażby do redukcji prędkości. Gdy widzimy z daleka czerwone światło, zamiast przyspieszać, a później gwałtownie wciskać hamulec, zdecydowanie lepiej jest dotoczyć się spokojnie do sygnalizacji na odpuszczonym już gazie. Osiągnięcie określonej prędkości wymaga energii, która pochodzi wyłącznie z paliwa w naszym motocyklu. Nagłe, bezsensowne hamowania tą energię zupełnie niepotrzebnie marnują. Zysk na czasie jest zerowy, strata w postaci niepotrzebnie spalonego paliwa bardzo zauważalna. Ciągłe zmiany prędkości, naprzemienne hamowanie oraz zaraz potem przyspieszanie, w znaczy sposób zwiększają.

    Comments are closed.