W temacie
  • Nowy, czy używany samochód
    Nowy samochód może być bardzo dużym wydatkiem. Z tego powodu wiele osób decyduje się na zakup używanych pojazdów, by zmniejszyć jednorazowe wydatki na zakup samochodu. Używany pojazd może być w …
  • Samochody też mogą być ekologiczne
    Jak wiadomo współczesny świat boryka się z ogromnym problemem zanieczyszczeń środowiska. Winę za to ponosi przede wszystkim niefrasobliwa działalność człowieka. Duży wpływ na zanieczyszczenia atmosfery mają oczywiście samochody, których na …
Luty 2019
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  
Najnowsze komentarze
    Strony

    Filtr powietrza powinien zadbać o to, by do silnika nie dostawał się żaden, najmniejszy nawet brud, on bowiem działa niezwykle agresywnie na wnętrze silnika w naszym motocyklu. Poza tym jest to swoisty układ oddechowy naszego motocykla. Przykładowo – kiedy człowiek na katar, funkcjonuje mu się znacznie trudniej. Z motocyklami sytuacja przedstawia się bardzo podobnie. Ma to szczególne swoje zastosowanie w przypadku silników dwusuwowych, tam bowiem stan filtra powietrza jest wprost proporcjonalny do mocy silnika oraz zużycia paliwa. Zacznijmy od stwierdzenia, że silnik nie służy generalnie do hamowania, gdyż od tego są w naszym pojeździe hamulce. Silnik jednak można skutecznie wykorzystać chociażby do redukcji prędkości. Gdy widzimy z daleka czerwone światło, zamiast przyspieszać, a później gwałtownie wciskać hamulec, zdecydowanie lepiej jest dotoczyć się spokojnie do sygnalizacji na odpuszczonym już gazie. Osiągnięcie określonej prędkości wymaga energii, która pochodzi wyłącznie z paliwa w naszym motocyklu. Nagłe, bezsensowne hamowania tą energię zupełnie niepotrzebnie marnują. Zysk na czasie jest zerowy, strata w postaci niepotrzebnie spalonego paliwa bardzo zauważalna. Ciągłe zmiany prędkości, naprzemienne hamowanie oraz zaraz potem przyspieszanie, w znaczy sposób zwiększają.

    Comments are closed.